Dla większości firm, Internet to dziś podstawowe środowisko funkcjonowania. Niezależnie od segmentu (B2B lub B2C), to właśnie w sieci potencjalni klienci zbierają informacje, porównują produkty, szukają najbardziej atrakcyjnych dla siebie ofert. To zaostrza konkurencję w walce o miejsce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google (SERP) i umieszczanych na niej reklam. Firmy szukają więc pomocy, zdając się na doświadczenie i kreatywność agencji SEO. Te jednak nie zawsze rewanżują się za zaufanie odpowiednim poziomem profesjonalizmu. Częstą praktyką są klauzule abuzywne w umowach, wprowadzanie klienta w błąd i uzależnianie go od siebie. Inicjatywa nabiciwSEO.pl została powołana, by takim praktykom przeciwdziałać.
Środowisko usług Google jest systemem zamkniętym, to w pewnym sensie “osobny Internet w Internecie”. Gigant z Mountain View nieustannie zmienia swoje algorytmy, a z opublikowanych informacji na ten temat nigdy nie wynika wprost, co dokładnie trzeba zrobić, aby podnieść widoczność swoich stron i reklam w wyszukiwarce. Fakt ten jest często wykorzystywany przez agencje SEO do budowania dominującej pozycji w relacjach ze swoimi klientami.
Klątwa niewiedzy
Co oczywiste, praktycy rynku dzięki swojemu doświadczeniu są niekiedy w stanie przewidzieć efekty swoich działań. Wiedzą także, że nigdy nie da się tego oszacować w pełni, ponieważ na ostateczny wynik pozycjonowania wpływ mają nie tylko zawiłe i niejawne reguły sterujące algorytmami, ale także skuteczność działań konkurencji klienta. To pozwala nieuczciwym agencjom na wprowadzanie klientów w błąd. Do częstych praktyk należy np. niewielka aktywność i tłumaczenie kiepskich wyników wyłącznie “kaprysami” Google lub obiecywanie klientom efektów, których nie da się osiągnąć legalnymi sposobami.
Asymetria relacji
Agencje SEO często proponują swoim klientom takie warunki współpracy, które na każdym innym rynku usług byłyby uznane za niebezpieczne i nieuczciwe, zabezpieczające interes jedynie jednej ze stron. Częstą niechlubną praktyką są np. bardzo długie okresy wypowiedzenia umów, połączone z likwidacją tzw. zaplecza (bazy artykułów, notatek oraz innych materiałów, zawierających linki do strony firmy. Powoduje to, że przy zerwaniu współpracy, zleceniodawca jest karany podwójnie – przez agencję, która zabiera większość wytworzonych w trakcie współpracy materiałów oraz przez Google, które widząc gwałtowny spadek liczby linków i “mocy” strony, radykalnie spycha ją w dół wyników wyszukiwania. Umowy, które narzucają taki model współpracy, są w istocie formą pewnego szantażu i powodują, że często relacje na linii agencja-klient przypominają “małżeństwa z rozsądku”. Na szczęście, nie musi tak być.
Edukacja, wsparcie, dialog
Inicjatywa nabiciwSEO.pl powstała, aby zmienić obraz rynku usług SEO/Ads. Ma promować dobre praktyki oraz edukować obie strony współpracy w zakresie skutecznych działań. Za tą ideą stoi przekonanie, że można pogodzić interes agencji i klientów, ściśle kooperując i ucząc się od siebie nawzajem. W takim modelu, szczerość i zaufanie komunikacji pozwala na dostarczanie rewelacyjnych wyników, które powodują, że ani agencja nie musi się obawiać o kontynuowanie umowy czy pozyskiwanie nowych klientów, ani firma zleceniodawcy nie powinna obawiać się o skuteczność działań i ich wpływ na biznes. NabiciwSEO.pl oferuje także mediację w przypadku sporów oraz pomoc firmom w dochodzeniu swoich praw.
W większości strategii marketingowych, działania w ekosystemie Google są jedną z najbardziej istotnych części. Skuteczność tych konceptów zależy jednak w dużej mierze od profesjonalizmu, doświadczenia i stylu pracy wykonawcy usług pozycjonowania czy optymalizowania kampanii płatnych. Zasoby i formy wsparcia, oferowane przez https://nabiciwseo.pl, pozwalają uniknąć kosztownych błędów przy wyborze tego typu agencji.