admin Sierpień 19, 2021 Artykuly sponsorowane

Pozycjonowanie dewelopera jest zadaniem dość trudnym i czasochłonnym, podobnie jak i sam proces sprzedaży. Deweloper ma zazwyczaj bardzo wąska ofertę, z która chce dotrzeć do potencjalnych klientów  jedynie na obszarach, w których aktualnie prowadzi działalność. Istotne będzie w takim przypadku pozycjonowanie lokalne, które ułatwi dotarcie do klientów zainteresowanych nabyciem nieruchomości w określonej lokalizacji. Dobrze pozycjonowana strona dewelopera jest znacznie bardziej efektywnym rozwiązaniem niż ogłoszenia w serwisach tematycznych czy na portalach branżowych. Jak pozycjonować strony dewelopera?

SEO dla dewelopera - budowa strony

Firma działająca w branży deweloperskiej nie powinna skupiać się jedynie na serwisach ogłoszeniowych pośredniczących w sprzedaży nieruchomości, ale przede wszystkim posiadać własną stronę internetową. Potencjalny klient na stronie dewelopera znajdzie szczegółowe informacje na temat sprzedawanych inwestycji, co może zachęcić go do zainteresowania się przedstawioną ofertą. Pozycjonowanie strony internetowej zależy między innymi od tego, jak skonstruowana jest oferta deweloperska. Można wyróżnić przynajmniej trzy sposoby prezentacji oferty. W pierwszej do każdej inwestycji przypisana jest osobna domena, przez co proces pozycjonowania witryny należy przeprowadzić praktycznie od zera. Innym sposobem jest zróżnicowana struktura strony dewelopera, zawierająca na stronie wszystkie prowadzone przez niego inwestycje. Kompromisowym wyjściem jest połączenie obu tych systemów, jednak przeważnie z punktu widzenia pozycjonowania treści na nich zamieszczone są identyczne, co jest mało korzystnym rozwiązaniem. Witryny takie z reguły zawierają wszelkie niezbędne informacje dotyczące inwestycji oraz niezbędne dane kontaktowe, jednak często giną gdzieś w wynikach wyszukiwania, gdyż w ich przypadku działania SEO są ograniczone do minimum.

Dlaczego dla dewelopera istotne jest pozycjonowanie lokalne?

Klient, szukając nowej nieruchomości na danym terenie zazwyczaj wpisuje nazwę lokalizacji w okno wyszukiwarki Google. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe wspomagają proces pozycjonowania lokalnego, co znacznie ułatwia pozycjonowanie strony dewelopera i dotarcie do właściwego klienta. Można zauważyć, iz klienci szukający nieruchomości wpisują w wyszukiwarkę frazy kluczowe według schematu nazwa dewelopera + nazwa miasta, co oznacza, iż szukają inwestycji poczynionych przez firmę na terenie konkretnego rejonu. Wielu spośród zainteresowanych klientów wpisuje często jedynie nazwę inwestycji, o której gdzieś przeczytali lub o niej od kogoś usłyszeli, i wzbudziła ona jego zainteresowanie. Jednak nazwa inwestycji powinna być dobrze przemyślana, gdyż może być ona identyczna, jak nazwa innego lokalu w danej okolicy, a sam lokal może być dobrze wypozycjonowany, w wyniku czego to na jego stronę trafią klienci. W przypadku dewelopera najlepsze słowa kluczowe stanowić będzie zestaw nazwa dewelopera + nazwa inwestycji. Osoby, wpisujące ją w wyszukiwarkę, w wynikach wyszukiwania znajdą witryny, jednoznacznie prowadzące do informacji na szukany przez nich temat.

Odpowiednia strategia dla dewelopera

Pozycjonowanie stron jest zabiegiem długotrwałym, a w branży nieruchomości czas ma bardzo istotne znacznie. Jaka będzie odpowiednia strategia dla dewelopera? Przede wszystkim zacząć pracę nad pozycjonowaniem serwisu dewelopera jak najwcześniej. Jednak nie zawsze jest to możliwe – często do ostatniej chwili przed zakupem działki niewiele wiadomo na temat jej przeznaczenia, ze względu na tajemnicę inwestycji. A kiedy w końcu pierwsze wzmianki na temat nowo powstałego domu lub osiedla zaczynają pojawiać się na lokalnych stronach, czasu na pozycjonowanie witryny jest już zdecydowanie za mało. Brak także zazwyczaj w momencie rozpoczęcia sprzedaży mieszkań informacji na temat danej inwestycji na stronie dewelopera, nie ma także osobnej domeny, dedykowanej wyłącznie temu projektowi, co z punktu widzenia SEO jest niedopuszczalne. Dlatego często za pozycjonowanie zmuszeni są wziąć się pracownicy PR, czuwający nad pojawieniem się informacji o inwestycji zarówno na stronie, jak i w lokalnych mediach, a także dbający o właściwe rozmieszczenie linków do inwestycji w serwisach zewnętrznych.

SEO dla dewelopera – czy będzie korzystne?

Działania SEO, dotyczące konkretnej inwestycji przynieść mogą skutek najwcześniej po kilku miesiącach. Działania te można nieco przyspieszyć, publikując na stronach deweloperów i ich partnerów na lokalnym rynku artykułów z linkami do serwisu inwestycji, co zwiększy widoczność witryny już w początkowym etapie działań. Jednak jest to kropla w morzu potrzeb. Dlatego należy także jak najwczesniej zacząć pozycjonować stronę dewelopera, co przyniesie efekt i na długo zwiększy jej widoczność w wynikach organicznych wyszukiwania. Najbardziej korzystne będzie pozycjonowanie pod frazy kluczowe, zawierające połączenie nazwy dewelopera i rejonu planowanej inwestycji. Należy za to unikać fraz, które prowadzą do agregatorów ofert – nie przyniosą one oczekiwanych skutków, ze względu na duży zasięg portali ogłoszeniowych. Więcej informacji na temat planowania strategii SEO dla deweloperów można znaleźć tutaj.